maandag 4 april 2016

ME. Myalgische encefalomyelitis

Vandaag stond er weer een bezoekje aan de huisarts in mijn agenda, weer besproken hoe het gaat en verteld dat ik zoveel in verhalen van andere mensen met ME herken... Zijn reactie hierop was dat dit wel eens heel goed zou kunnen... Omdat er geen duidelijke testen voor zijn om de diagnose ME te kunnen krijgen gaan we eerst de testen bij de cardioloog afwachten. Hier moet ik morgen naartoe, als hier niks geks uit komt buiten dan de hartafwijkingen die bekent zijn word ik doorgestuurd naar een internist, die zal heel mijn lichaam gaan onderzoeken en kijken of alles in mij wel goed werkt zodat er niks over het hoofd gezien kan gaan worden... Als er geen afwijkingen bij de internist gevonden worden zal ik dus ME hebben... Dan ga ik therapie krijgen... Therapie vind ik zoon stom woord, maar ze gaan me dan leren hoe ik er mee om moet gaan en wat ik allemaal wel en niet kan... Dan weet ik eindelijk een beetje waar ik aan toe ben.


De link over een beetje uitleg van ME:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Myalgische_encefalomyelitis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten