maandag 2 mei 2016

Lyme?

Lyme zonder tekenbeet? JA..!

Kom er steeds meer achter dat thuis zitten niks voor mij is! Pff ik wil van alles doen maar het gaat gewoon niet... Het enigste wat ik doe is ziekenhuis&doktersbezoeken... Owja en tussendoor wat google... Vorige week ofzo, weet niet meer precies wanneer, zat ik bij de huisarts... Toen werd er gevraagd of ik al eens op Lyme ben getest, dik overtuigd zei ik dat dit onmogelijk was omdat ik nog nooit gebeten ben door een teek. 

Het zou dus wel kunnen!

Ik weet inmiddels waar ik wel en niet moet kijken op internet, maar je kan dus wel degelijk de ziekte van Lyme krijgen ZONDER tekenbeet! 

Lyme is de meest voorkomende, door teken overgedragen, ziekte in het noordelijk halfrond . Borrelia wordt op de mens overgebracht door de beet van geïnfecteerde teken die behoren tot een paar soorten van het geslacht Ixodes . Er is nu ook bewijs voor overdracht via andere stekende insecten waaronder wespen, dazen en zelfs muggen.

Eerder werd dit dus eigenlijk uitgesloten omdat ik geen tekenbeet heb gehad maar er is weer nieuwe hoop op een diagnose! 

Binnenkort zal ik het een en ander uitgebreid vertellen over Lyme, maar daar heb ik nu echt de kracht even niet voor...

Morgen weer naar de huisarts en dan gaan de onderzoeken voor Lyme beginnen...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten