zondag 12 juni 2016

Eerste bezoek neuroloog

Neuroloog... EINDELIJK!

Eindelijk was het dan zover!! Ik had een afspraak bij de neuroloog, eerste gesprek bij die arts.
Mijn eigen huisarts had gezegt dat ik allerlei onderzoeken, foto's, scans etc. zou krijgen zodat we nu echt alles kunnen gaan bekijken... Maar dat liep even anders....
Die neuroloog heeft wel wat onderzoeken gedaan voor m'n coördinatie en reflexen... Omdat mijn reflexen goed waren zou het geen spierziekte zijn! Ergens was ik hier blij mee. Totdat hij begon te vertellen dat hij denkt dat mijn hersencellen niet goed hun werk doen, dit zou 'foutmeldingen' geven waardoor ik allerlei rare symptomen heb. Hierdoor zou ik dan een functiestoornis hebben... Ofzo iets? De arts stelde mij en m'n moeder gerust door te zeggen dat dit vaker voorkomt... (Dit was weer even een geluksmomentje) Totdat we vroegen wat ze eraan konden doen, en hoe we dit zeker kunnen weten... Hij wilt geen verder onderzoek doen, want ja dat zien we toch niet op scans of wat dan ook... Toen we vroegen wat het behandelplan is wist hij hier ook niks op te vertellen? (GAST?! je zei net nog dat dit zoveel vaker voorkomt dan weet je toch wel iets???)
Die arts was sowieso echt geen toffe, bij binnenkomst begon hij gelijk ja je hebt veel meegemaakt dat zal wel de oorzaak zijn. En het hele gesprek begon hij alleen maar daarover... Hallo? Ik zou onderzocht worden omdat ik bijna niks meer kan en iedereen het altijd daarop steekt en zelfs de huisarts en m'n psycholoog vrij zeker zijn dat het daar niks mee te maken heeft.
Maargoed, ik hoefde nog geen vervolg afspraak te maken want hij ging contact opnemen met een revalidatie arts en hij wilde eigenlijk dat ik naar een psycholoog intern ging. ( 1 ik zit al jaren bij dezelfde die mij super goed kent, 2 tuurlijk wilt hij dat ik intern ga want die gaan wel met zijn verhaal mee en de mijne is natuurlijk wat lastiger te overtuigen als je verder geen onderzoek doet ;-) )
Owja, de neuroloog zei wel tegen mijn moeder, we nemen het wel serieus hoor, het is wel ernstig wat ze heeft... Maar verder zegt die arts niks?!?
Nu wacht ik op een telefoontje van de Neuroloog, wanneer ik terug mag komen en het behandelplan gaan doornemen?

Hier laat ik het niet bij zitten

Omdat ik het er natuurlijk niet mee eens ben dat ik nu eindelijk terecht kon bij een neuroloog en ze me zo afschepen wacht ik even af waar ze nu mee komen, Maar ik zit er stevig aan te denken om naar een ander ziekenhuis te gaan waar ze wel moeite doen voor hun patienten en wel zoeken naar een oorzaak ipv alles zo afschuiven.

De rest van de week

Opzich was het weer een week die niet zo goed ging, ik heb meer op bed gelegen dan dat ik eruit was... Vrijdag had ik voor het eerst een 'betere' dag! Ik was in totaal 6 uurtjes uit bed!!! En ben zelfs heel even naar de winkel geweest met moeders! Zo fijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten