zondag 19 november 2017

5 weken klinische opname voorbij!

Hoihoi!

Er is inmiddels al weer een hoop gebeurd de afgelopen weken!
Ben nu 5weken bezig met m'n klinische opnamen en ga week 6 alweer in.


Wat is  er allemaal gebeurd de afgelopen weken?

Sinds half oktober ben ik opgennomen in een revalidatie kliniek om te kijken of hun mij wel beter kunnen maken... Het eerste weekend mocht ik niet naar huis, ik moest 2weken lang op de afdeling blijven omdat je zo beter kunt wennen. Bij fysio, ergo sport en zwemmen hebben ze de eerste 3x testen gedaan, basismetingen, hiervan hebben ze het gemiddelde genomen om zo te bepalen wat ik op goeie en slechte dagen kan doen. Op goede dagen moet ik rustiger aan doen om energie te besparen die ik op m'n slechte dagen nodig heb. ipv op goede dagen alles te geven plus een beetje meer waardoor ik steeds flinke terug vallen bleef hebben.
Alle therapieen vielen heel erg tegen, mijn lichaam is toch wel een heel stuk 'slechter' dan dat ik dacht...

 Het eerst weekend dat ik naar huis mocht was ik zo slim om nog even voordat ik terug moest met de hond te gaan lopen... en je raad het wel... gevallen... ik zal jullie het hele verhaal besparen maar nu was m'n goeie voet gekneusd... handig... 2 weken in rolstoel gezeten en daarna langzaam terug kleine stukjes ga lopen.


Na 4 weken opservatie doorgaan of stoppen?


Na m'n 4 weken klinische opname werd er gekeken of ik vooruit ga of dat de behandeling niet aanslaat... Na heel veel gesprekken is er besloten na m'n 5de week er 4 weken minimaal aan vast te plakken en in m'n 8/9de week  word er opnieuw gekeken hoe we verdergaan... Helaas is er nog geen vooruit gang in m'n voet, maar omdat ik wel iets  heb aan het plannen van m'n dagen en leer hoe ik alles zelf kan doen hebben ze het verlengt en natuurlijk blijven we hopen at m'n voet het toch weer gaat doen!


Slaapproblemen...

Weten jullie nog dat ik thuis zoveel sliep?
Dit is in de kliniek omgeslagen naar max 3 uurtjes slapen in een nacht... Ik kan gewoon echt niet slapen daar... Toen ik begon had ik een week en 2persoonskamer alleen hierna kreeg ik een kamer genoot, meisje iets jonger als mij met ook chronische pijn! Super gezellig, alleen mijn slapen werd er niet beter, nu krijg ik vanavond n 1 persoonskamer in de hoop dat ik dan beter kan slapen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten