vrijdag 14 oktober 2016

Eerste week bij het revalidatie centrum

In tussentijd is er heel veel gebeurd! Ups en veel downs... 

Teamleider

Omdat het bij het revalidatie centrum niet vlekkeloos ging, had ik het hoofdbureau een mail gestuurd met alles waarmee ik zat.. Hierop werd ik de andere dag gelijk gebeld door de teamleider van mijn locatie en hadden we een gesprek gepland... Dit gesprek ging gewoon super goed! Ik was best wel blij, alles waarmee ik zat heb ik verteld en hij heeft veel dingen kunnen beantwoorden of anders uitgelegd zodat dingen duidelijk werden... Hij vroeg of ik wel door wilde gaan, en als ik doorwilde gaan ik de vrouw waarmee ik gekoppeld ben een eerlijke kans wil geven... Toen ik zei dat ik dat wil maar dat iedereen op 0 begint en zij met -6 moest hij toch wel een beetje lachen... Tsja ik ben er in ieder geval eerlijk over toch?

Griep

Een van mijn grootste boze dromen kwam uit, ik kreeg griep... Normaal had ik hier nooit last van, ik was bijna nooit ziek... Maar deze keer hakte er goed in. Een halve week verplicht in de bank doorgebracht omdat ik zo ziek was dat ik de kracht niet meer had om naar boven te gaan... Gelukkig had ik m'n honden die me gezelschap hielden dag en nacht.

Het begin van mijn traject!

Ondanks dat ik zo ziek was, en daar nog van aan het herstellen was ben ik toch begonnen met mijn revalidatie traject... Het bestond deze week voornamelijk uit gesprekken. Op dinsdag had ik een gesprek met mijn gekoppelde persoon en daarna had ik fysio outdoor! Dat klonk zo gaaf! Ik had er zin in! We werden geroepen, ik moest met 2 oudere vrouwen mee naar buiten, een beetje met een bal overgooien, en trefbal! Nu denk je vast, oohh makkie! Nou.. Dus niet! Probeer maar eens trefbal te spelen terwijl je steeds bijna door je rechterbeen zakt, je evenwicht te houden, op je andere teammaatje te letten, andere af te willen gooien en kegels om te proberen gooien! Geloof me! Dat valt niet mee! Ik durfde ook niet hard te gooien omdat die andere 2 best wel veel ouder waren...

Dag 2: 

Deze dag begon met een gesprek met een psycholoog, om te kijken of er dingen zijn waar je mee zit zodat je er over kunt praten.. ofzo.. daarna had ik nog een gesprek met weer 2 andere oudere vrouwen, over wie je bent en waarom jij dingen doet zoals jij ze doet... en als afsluiting had ik Fysio indoor...
De Fysio indoor is in een fitnesszaal... Met een fysiotherapeut die je in de gaten houd... Maar deze week hoefde ik nog niks te doen.. We gingen samen bekijken wat er nodig is voor mij zodat zij een schema voor mij kan maken met de dingen die ik moet doen... Al snel werd het me duidelijk dat dit best wel heel erg confronterend is... We begonnen met cardio, fietsen ging lastig maar het ging! toen moest ik nog iets kiezen... Omdat ik altijd verzot was op de crosstrainer was dat mijn voorkeur! Erop komen was al een dingetje... Maar toen ik erop wilde bewegen bleek dit niet zo eenvoudig te zijn, sterker nog, het ging niet! De loopband was al meteen doorgestreept omdat dit te gevaarlijk is nu voor me... Pff blijft alleen roeien over, wat wel oke ging! De fysiotherapeute zei kom we gaan even zitten... En toen werd het even heel moeilijk voor me...
We raakte in gesprek over hoe het nu met me gaat... Dat we mijn linkerbeen sterker gaan maken... En mijn armen sterker maken! Je snapt wel he... Waar blijft mijn rechterbeen in dit verhaal... We gaan ervoor zorgen dat mijn lichaam verder sterker word... En wat mijn rechterbeen meedoet en verbeterd is mooi meegenomen, maar de focus ligt op het sterker maken van de rest... Dit was gewoon even heel rot om te horen... Ook gaan we of nja ik, werken aan mijn balans, dat ik stevig sta ook al leun ik maar op 1 been en staat de andere er zomaar bij...

De dagen waren voor mij super lang... De reis is al een uur heen en een uur terug, en dan komt daar de halve dag er nog bij aan sessies enzo... Maar hee! Ik wil er voor gaan en ik zie wel hoe het gaat verlopen! Als het echt te lang word ga ik gewoon weer aan de bel trekken om te kijken of ik korter kan ofzo...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten