woensdag 22 februari 2017

Einde revalidatie... Nieuwe plannen maken... ARBO... UWV...

Einde revalidatie traject

Het is even stil geweest maar er zijn weer nieuwe plannen! Afgelopen dinsdag zat mijn eerste revalidatie traject er dus gewoon op! En blij dat ik was! Naja niet om het resultaat... Want eigenlijk gaat het nog gewoon het zelfde als hiervoor... Maar dat ik iets heb kunnen doen om proberen beter te worden... In oktober werd er gezegd dat 21 februari mijn laatste dag zou zijn, deze datum leek nog zoooo ver weg! Ik zou terug 'normaal' leren lopen, ik zou weer kunnen sporten en werken, Dat waren mijn doelen die ik nu behaald had willen hebben, maar ze zijn verder weg dan gedacht.
Een week of 2 geleden was toch wel de doorbraak in het traject, er kwam een fysiotherapeut naar me toe en zij heeft me voor het eerst helemaal bekeken en gekeken hoe en wat met mijn voet, en ze kwam tot de schokkende ontdekking dat m'n spieren in m'n rechterbeen goed zijn maar de pezen in m'n voet gewoon niet goed zijn! JOHHHH ik werd er een beetje ja hoe zal ik het netjes zeggen... Je snapt me wel... Dit is precies wat ik al vanaf dag 1 roep daar, maar heej beter laat dan nooit he ;-)


Neuroloog

Na m'n laatste dag mocht ik gelijk door naar m'n neuroloog om te bespreken wat we nu gaan doen... Na een jaar ziek thuis zitten mag ik dan eindelijk naar een revalidatie arts, en die gaat met zijn team bespreken hoe en wat verder... Weer wachten op een oproep maar dan heb je ook wat, deze gaat kijken welke behandeling het beste is en waar ik nu naar toe kan gaan. De neuroloog liet al wel wat klinieken vallen en dat de kans groot is dat het intern gaat worden omdat deze 'lichte' behandeling niks heeft gedaan.


ARBO

Na maanden niet bij een arbo arts te zijn geweest mocht ik voor het eerst naar een nieuwe arts. Stiekem vond ik dit best wel spannend, weer heel m'n verhaal uitleggen... Maar het viel alles mee! Alleen zijn er veel fouten gemaakt rond mijn ziektewet ding, maar ja dat is inmiddels al wel gewoon, overal worden fouten gemaakt. Die man was super vriendelijk! Gelukkig! want ik zit voorlopig nog even aan hem vast.



UWV

Een jaar ziektewet betekend op naar het UWV! Ook hier was ik best wel nerveus voor... Ik dacht altijd dat het UWV alleen maar was als mensen geen werk hebben dat hun zoeken voor een baan maar ik moest er dus heen voor de ziektewet. Aangekomen bij de arts? Hoe noem je zo iemand? Ik noem hem even arts... Vroeg hij wat er aan de hand was, hij zei oh, je loopt met krukken? En nog een stel vragen dat ik dacht hallo? dat is allemaal bekent... Tot hij vertelde dat er fouten zijn gemaakt en dat hij geen informatie over me had gekregen, al z'n papieren waren blanco terug gestuurd... HANDIG! Na weer heel mijn verhaal te hebben gedaan vroeg die arts of ik een stukje zonder krukken wilde lopen, na 5 stappen zei hij oké geef me maar een hand of je moeder en ga maar op het bed liggen. Na wat voelen aan m'n voet en dat hij er aan trok, AUW! Hij schrok best wel, sorry sorry! Kom maar terug zitten ik heb genoeg gezien. Ook hij gaat verder een plan maken met hoe en wat verder. Er gaat een afspraak komen met een andere 'arts' over een re-intergratie traject dit moet omdat ja het moet? 

De komende tijd staat er weer veel te wachten, al weet ik zelf niet helemaal hoe en wat... De tijd zal het leren! Gelukkig heb ik even geen traject waar ik 3x per week heen hoef en kan ik nu even bijkomen van alles. Op naar het volgende!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten